Avís

Avís
=> Atesa la qualitat de les traduccions que fa Google translate, a partir d'ara publicaré els textos només en català. (Novembre del 2022)

diumenge, 19 de desembre del 2021

God's Own Country

[Entrada 358]


God's Own Country

Quedar-se sense gana, quedar-se sense set, no hi ha res més espantós que l’absència de desig, res més negre que no desitjar allò que tens.
Imma Monsó (Lleida 1959)
Aquest és el títol d'una pel·lícula escrita i dirigida per Francis Lee l'any 2017 que aquí han titulat «Tierra de Dios». Es tracta d'un drama romàntic gai que es desenvolupa en el món rural del Yorkshire. Johnny Saxby (interpretat per Josh O'Connor) viu una vida plena de frustracions. El seu dia a dia se centra en el treball de la granja familiar, sota la direcció del seu pare ja gran i impossibilitat per a la feina. La seva àvia s'ocupa de la casa. I ell recorre a l'alcohol i al sexe ocasional per suportar-ho... Fins que un dia el seu pare contracta un treballador migrant romanès per ajudar-lo durant la temporada de cria, qui serà un revulsiu a la seva vida. És una història on la rudesa és vençuda per la delicadesa i la tendresa, on fins i tot, l'àvia que pràcticament sembla ignorar el seu nét, arriba a mostrar estimació per aquell noi que tothom considera un desastre, fins i tot el mateix Johnny es valora com a tal.

Es tracta d'una opera prima en l'òrbita del cinema independent que ha estat guardonada a Sundance, Sevilla, Edimburg, als Satellite Awards, i als British Independent Film Awards (BIFA). A més, està força ben valorada a pàgines com IMDB o Filmaffinity. I en el meu cercle d'amics hetero, amb qui compartim el gust pel bon cinema, també ha estat considerada una bona pel·lícula, tot i que hi ha qui l'ha trobat massa lenta. És evident que si us la presento, és perquè m'ha semblat prou bona, encara que em sembla que hi ha aspectes que podrien haver-se desenvolupat una mica més i d'altres en què potser no calia recrear-se tant.

Encara està disponible en algunes de les plataformes de pagament. A filmaffinity.com podeu trobar aquesta informació actualitzada. Crec que tard o d'hora li faré un revisionat perquè crec que se'l mereix i que, com passa sempre amb les bones pel·lícules, hi veuré detalls i altres aspectes que ara m'han passat per alt.

Espero que en gaudiu tant com jo.

Una abraçada.









God's Own Country

Quedarse sin hambre, quedarse sin sed, no hay nada más espantoso que la ausencia de deseo, nada más negro que no desear lo que tienes.
Imma Monsó (Lérida 1959)
Este es el título de una película escrita y dirigida por Francis Lee en 2017 que aquí han titulado «Tierra de Dios». Se trata de un drama romántico gay que se desarrolla en el mundo rural de Yorkshire. Johnny Saxby (interpretado por Josh O'Connor) vive una vida llena de frustraciones. Su día a día se centra en el trabajo de la granja familiar, bajo la dirección de su padre ya mayor e imposibilitado para el trabajo. Su abuela se ocupa de la casa. Y él recurre al alcohol y al sexo ocasional para soportarlo... Hasta que un día su padre contrata a un trabajador inmigrante rumano para ayudarle durante la temporada de cría, quien será un revulsivo en su vida. Es una historia donde la rudeza es vencida por la delicadeza y la ternura, donde incluso, la abuela que prácticamente parece ignorar a su nieto, llega a mostrar cariño por aquel chico que todo el mundo considera un desastre, incluso el mismo Johnny se valora como tal.

Se trata de una opera prima en la órbita del cine independiente que ha sido galardonada en Sundance, Sevilla, Edimburgo, en los Satellite Awards, y en los British Independent Film Awards (BIFA). Además, está bastante bien valorada en páginas como IMDB o Filmaffinity. Y en mi círculo de amigos hetero, con quienes compartimos el gusto por el buen cine, también ha sido considerada una buena película, aunque hay a quien le ha parecido demasiado lenta. Es evidente que si os la presento, es porque me ha parecido bastante buena, aunque me parece que hay aspectos que podrían haberse desarrollado un poco más y otros en los que quizás no era necesario recrearse tanto.

Todavía está disponible en algunas de las plataformas de pago. En filmaffinity.com podéis encontrar esta información actualizada. Creo que tarde o temprano le haré un revisionado porque creo que se lo merece y que, como ocurre siempre con las buenas películas, veré en ella detalles y otros aspectos que ahora me han pasado por alto.

Espero que la disfrutéis tanto como yo.

Un abrazo.


1 comentari: