Avís

Avís
=> Atesa la qualitat de les traduccions que fa Google translate, a partir d'ara publicaré els textos només en català. (Novembre del 2022)

dijous, 17 de gener del 2019

L'ocàs (9) --- El ocaso (9)

[Entrada 252]

L'ocàs (9)

En tot temps, i en tot país, i en tot gènere, les coses dolentes abunden i les bones escassegen.
Voltaire, escriptor i pensador francès (1694-1778)
No sempre podies fer cas del que deia en Lorenzo, de vegades deia coses per dir, que no creia, que no pensava o que directament eren mentides per sortir del pas. Podria il·lustrar-ho amb un reguitzell d'anècdotes, crec que amb un parell en tindreu prou. En certa ocasió em vaig interessar per la seva musculatura, tenia uns pectorals preciosos, grans i ben marcats. Per no parlar de la resta del seu cos. Només les meves cames estaven més musculades que les seves. Aquell dia estava acariciant-li el pit i li vaig preguntar si havia practicat algun esport per estar tan ben musculat, i em va dir que sí, que havia fet natació de competició. Anys més tard, una vegada que el vaig acompanyar a la platja, a Niça, vaig saber que no sabia nedar.

També em va dir diverses vegades que volia que conegués la seva família, especialment a sa mare, que volia que anéssim junts a Cuba. El fet de voler dur-me a conèixer la seva família m'havia il·lusionat força perquè em feia sentir estimat i em feia creure que allò no era un bluf. Jo era molt conscient que podia ser una estupidesa enamorar-me d'un noi 32 anys més jove, i llavors encara em resistia a veure que ja n'estava ben encapritxat. Em semblava que una parella com aquesta podia no tenir gaire sentit. Quan em va dir que s'havia enamorat de mi, el fet que em dugués a conèixer la seva família donava consistència a tot plegat, però no hi vam anar mai, ell en canvi hi anava, si mes no, un cop a l'any i jo sempre esperava que em digués ―«ven conmigo»―, però sempre hi havia alguna cosa que ho impedia. Tant quan vam anar a Nova York com quan vam anar a la Costa Atzur jo vaig intentar que el viatge fos a Cuba.

En Lorenzo havia estat en diferents pensions de Barcelona abans de llogar un apartament. Quan va llogar el primer apartament ho vam comentar perquè poc temps abans ens havíem vist dues o tres vegades pel carrer. Com que no anàvem sols, no ens dèiem res. En aquell temps ell encara era en Luis i jo no era gaire més que un client. Llavors vaig saber que ell tenia una habitació prop d'allà on jo treballava. Un dia em va dir ―«Puede que no nos veamos tanto por la calle.»― i a continuació em va explicar, ben il·lusionat, que havia llogat un apartament. Potser per això també va explicar-me el següent canvi de casa, quan va llogar un apartament més proper al Gai-Eixample (la zona gai de la ciutat). Vam estar comentant coses i vaig donar-li algunes idees amb cert entusiasme, com si el nou apartament anés amb mi i quan ja portàvem una bona estona xarrant vaig dir ―No sé per què m'hi interesso tant, total no hi he d'anar mai.― Em va mirar tot seriós i em va dir ―Crec que t'equivoques―. I tant que m'equivocava perquè quan el van fer encarregat, i va passar allò d'en Marcelo, vam començar a anar a follar a casa seva, és a dir, en aquest segon apartament.

Després de la meva carta demanant perdó vam quedar de veure'ns (això també volia dir per follar) a casa seva. No ens havíem vist des del dia maleït que vaig sospitar que m'enganyava. Em va obrir la porta nu de cintura en amunt, el vaig abraçar i ens vam fer un llarg petó. Ell de seguida em va retreure la meva desconfiança i que l'havia tractat de llop amb pell de xai. Vaig demanar-li perdó desfet en llàgrimes. Crec que no s'ho esperava perquè va quedar tot compungit.

Pocs dies després va passar allò del canvi de pany del local del seu negoci. Em va trucar. Ens vam veure en un bar. Era la segona o tercera vegada que ens vèiem fora del llit, sense sexe pel mig. La primera va ser quan va descobrir que el soci l'enganyava. Aquell va ser el primer cop que el vaig veure plorar, aquest el segon. Ara plorava de ràbia. Li vaig recomanar calma i negociació, i si convenia, que ho fes a través d'un advocat de confiança. Sobretot que vigilés amb l'advocat, ja que sabia de més d'un cas on l'advocat s'havia venut a la part contrària. A més, li vaig oferir tot el meu suport, tant emocional com econòmic. ―Es que no quiero abusar de ti― va dir-me. Jo encara no era conscient de com n'estava d'encaterinat d'ell, però vaig dir-li ―Abusa sin miedo, nuestra amistad lo vale―. No era el primer cop que li deia que podia abusar de mi tot el que volgués.

Poc temps després, ell encara estava intentant resoldre el tema del seu soci, i seguia a l'espera de què li donessin aquella feina que li havien promès. Després d'un bon "polvo" a casa seva vam parlar de la nostra relació. No sé per què li vaig explicar que jo no estava enamorat d'ell, que m'ho havia prohibit perquè em semblava que no era gens adient, però que l'estimava com al bon amic que creia que era i que potser em costaria poc enamorar-me'n. Ell em va dir que no ho veia com jo, que s'havia enamorat de mi tot i que no es tractava d'un enamorament tan boig com el dels adolescents.

.../...

Una abraçada.








El ocaso (9)

En todo tiempo, y en todo el país, y en todo género, las cosas malas abundan y las buenas escasean.
Voltaire, escritor y pensador francés (1694-1778)
No siempre podías hacer caso de lo que decía en Lorenzo, a veces decía cosas por decir, que no creía, que no pensaba o que directamente eran mentiras para salir del paso. Podría ilustrarlo con un sinfín de anécdotas, creo que con un par será suficiente. En cierta ocasión me interesé por su musculatura, tenía unos pectorales preciosos, grandes y bien marcados. Por no hablar del resto de su cuerpo. Sólo mis piernas estaban más musculadas que las suyas. Aquel día estaba acariciándole el pecho y le pregunté si había practicado algún deporte para estar tan bien musculado, y me dijo que sí, que había hecho natación de competición. Años más tarde, una vez que el acompañé en la playa, en Niza, supe que no sabía nadar.

También me dijo varias veces que quería que conociera su familia, especialmente a su madre, que quería que fuéramos juntos a Cuba. El hecho de querer llevarme a conocer su familia me había ilusionado bastante porque me hacía sentir amado y me hacía creer que aquello no era un farol. Yo era muy consciente de que podía ser una estupidez enamorarme de un chico 32 años más joven, y entonces todavía me resistía a ver que ya estaba muy encaprichado de él. Me parecía que una pareja como ésta podía no tener mucho sentido. Cuando me dijo que se había enamorado de mí, el hecho de que me llevara a conocer su familia daba consistencia a todo aquello, pero no fuimos nunca, él en cambio iba, por lo menos, una vez al año y yo siempre esperaba que me dijera ―«ven conmigo»―, pero siempre hubo algo que lo impidió. Tanto cuando fuimos a Nueva York como cuando fuimos a la Costa Azul yo intenté que el viaje fuera a Cuba.

Lorenzo había estado en diferentes pensiones de Barcelona antes de alquilar un apartamento. Cuando alquiló el primer apartamento lo comentamos porque poco tiempo antes nos habíamos visto dos o tres veces por la calle. Como no íbamos solos, no nos decíamos nada. En aquel tiempo él aún era Luis y yo no era mucho más que un cliente. Entonces supe que él tenía una habitación cerca de donde yo trabajaba. Un día me dijo ―«Puede que no nos veamos tanto por la calle.»― y a continuación me explicó, muy ilusionado, que había alquilado un apartamento. Quizá por eso también me explicó el siguiente cambio de casa, cuando alquiló un apartamento más cercano al Gay-Ensanche (la zona gay de la ciudad). Estuvimos comentando cosas y le di algunas ideas con cierto entusiasmo, como si el nuevo apartamento fuera conmigo y cuando ya llevábamos un buen rato charlando dije ―No sé por qué me intereso tanto, total no tengo ir nunca allí.― me miró muy serio y me dijo ―Creo que te equivocas―. Por supuesto que me equivocaba porque cuando lo ascendieron a encargado, y pasó lo de Marcelo, empezamos a ir a follar a su casa, es decir, a ese segundo apartamento.

Tras mi carta pidiendo perdón quedamos de vernos (esto también significaba para follar) en su casa. No nos habíamos visto desde el día maldito que sospeché que me engañaba. Me abrió la puerta desnudo de cintura para arriba, lo abracé y nos dimos un largo beso. Él enseguida me reprochó mi desconfianza y que lo había tratado de lobo con piel de cordero. Le pedí perdón deshecho en lágrimas. Creo que no se lo esperaba porque se quedó muy compungido.

Pocos días después pasó lo del cambio de cerradura del local de su negocio. Me llamó. Nos vimos en un bar. Era la segunda o tercera vez que nos veíamos fuera de la cama, sin sexo de por medio. La primera fue cuando descubrió que el socio la engañaba. Aquella fue la primera vez que lo vi llorar, esta la segunda. Ahora lloraba de rabia. Le recomendé calma y negociación, y si convenía, que lo hiciera a través de un abogado de confianza. Sobre todo que tuviese cuidado con el abogado, ya que sabía de más de un caso donde el abogado se había vendido a la parte contraria. Además, le ofrecí todo mi apoyo, tanto emocional como económico. ―Es que no quiero abusar de ti― me dijo. Yo aún no era consciente de lo muy encaprichado que estaba de él, pero le dije ―Abusa sin miedo, nuestra amistad lo vale―. No era la primera vez que le decía que podía abusar de mí tanto como quisiera.

Poco tiempo después, él aún estaba intentando resolver el tema de su socio, y seguía a la espera de que le dieran aquel trabajo que le habían prometido. Después de un buen "polvo" en su casa hablamos de nuestra relación. No sé por qué le expliqué que yo no estaba enamorado de él, que me lo había prohibido porque me parecía que no era adecuado en absoluto, pero que le quería como el buen amigo que creía que era y que quizás me costaría poco enamorarse de él. Él me dijo que no lo veía como yo, que se había enamorado de mí aunque no se tratara de un enamoramiento tan loco como el de los adolescentes.


Un abrazo.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada