Avís

Avís
=> Atesa la qualitat de les traduccions que fa Google translate, a partir d'ara publicaré els textos només en català. (Novembre del 2022)

dijous, 25 d’octubre del 2018

A tall de diari: fama --- A modo de diario: fama


[Entrada 240]

A tall de diari: fama

Sempre es parla del poder de la fama i de la vida social, però la temptació del retir, d'agafar els trastos i marxar a una illa deserta, pot arribar a ser igual o més forta.
Enric Vila (1972) escriptor i periodista català, El nostre heroi Josep Pla (2009)
Tinc un amic que, de tant en tant, intenta posar-me per exemple coses que han fet algun dels famosos com a part de la seva argumentació en algun dels debats que mantenim. Debats que poden anar sobre qualsevol tema i no sempre amb la profunditat que es podria desitjar.

Em passa que tots aquests divos i dives (divins i divines) m’importen ben poc, ja que si han arribat on són és perquè han destacat en alguna cosa, de vegades aixafant algun dels seus col·legues, altres perquè simplement han tingut la sort que alguna cosa o algú els hagi sabut dur a assolir allò que en diem l'èxit. En la resta d’aspectes no són més que vulgars éssers humans tan imperfectes com la resta d’humans, i no tenen ni perquè ser ni tan sols bones persones. I és que fins i tot no hi ha cap garantia que el Papa de Roma sigui una bona persona.

Em treu de polleguera que la gent els faci servir de model i més que me’ls pretenguin posar de model o d’exemple d’un comportament adequat... Això fa que alguna vegada respongui malament o ridiculitzi el personatge. Què faria un geni com Einstein si el posessin d’entrenador del Barça o del Real Madrid? Doncs, no pretenguem que un bon cantant d’òpera, només per aquest fet, tingui un comportament polític, social, o ètic més adequat que el meu.

També sabem, que no sempre els més famosos, els qui més èxit han tingut, són els millors en el seu camp, que la fama arriba moltes vegades fortuïtament i no sempre pels camins més nobles. A més, sabem que en cap cas aquesta fama garanteix un comportament èticament adequat, ni tan sols acceptable. Podria fer una llista molt llarga amb noms de famosos amb comportaments absolutament condemnables...

En resum, la fama, ser famós no és garantia de res. I no em vingueu amb el ridícul argument que el que em passa és que els tinc enveja.

Una abraçada.








A modo de diario: fama

Siempre se habla del poder de la fama y de la vida social, pero la tentación del retiro, de coger los trastos y marcharse a una isla desierta, puede llegar a ser igual o más fuerte.
Enric Vila (1972) escritor y periodista catalán, Nuestro héroe Josep Pla (2009)
Tengo un amigo que, de vez en cuando, intenta ponerme por ejemplo cosas que han hecho alguno de los famosos como parte de su argumentación en alguno de los debates que mantenemos. Debates que pueden versar sobre cualquier tema y no siempre con la profundidad que seria de desear.

Me pasa que esos divos y divas (divinos y divinas) me importan poco, ya que si han llegado donde están es porque han destacado en algo, a veces pisando a alguno de sus colegas, otros porque simplemente han tenido la suerte que algo o alguien los haya sabido conducir a alcanzar lo que llamamos el éxito. En el resto de aspectos no son más que vulgares seres humanos tan imperfectos como el resto de humanos, y no tienen ni porque ser ni siquiera buenas personas. Y es que incluso no hay ninguna garantía de que el Papa de Roma sea una buena persona.

Me saca de quicio que la gente los use de modelo y más que me los pretendan poner de modelo o de ejemplo de un comportamiento adecuado... Eso me lleva alguna ver a responder mal o a ridiculizar el personaje. ¿Qué haría un genio como Einstein si lo pusieran de entrenador del Barça o del Real Madrid? Pues, no pretendamos que un buen cantante de ópera, sólo por este hecho, tenga un comportamiento político, social, o ético más adecuado que el mío.

También sabemos, que no siempre los más famosos, los que más éxito han tenido, son los mejores en su campo, que la fama llega muchas veces fortuitamente y no siempre por los caminos más nobles. Además, sabemos que en ningún caso esta fama garantiza un comportamiento éticamente adecuado, ni siquiera aceptable. Podría hacer una lista muy larga con nombres de famosos con comportamientos absolutamente condenables...

En resumen, la fama, ser famoso no es garantía de nada. Y no me vengáis con el ridículo argumento de que lo que me ocurre es que les tengo envidia.

Un abrazo.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada