Avís

Avís
=> Atesa la qualitat de les traduccions que fa Google translate, a partir d'ara publicaré els textos només en català. (Novembre del 2022)

dijous, 4 de febrer del 2021

Parlant la gent s'entén --- Hablando se entiende la gente

[Entrada 346]

Parlant la gent s'entén

No hi ha res més pràctic que una bona teoria.
Alfred North Whitehead, matemàtic i filòsof (1861-1947)
Sovint m'equivoco quan intento predir les reaccions dels qui m'envolten a les meves accions. Tinc clar que les coses s'aclareixen parlant-ne, sempre que se sigui sincer, però cal fer-ho en el moment adequat. No encertar el moment pot crear complicacions inesperades i en això en Rafel i jo.

Ell ha hagut d'acceptar aquesta relació d'amagat amb mi, ja que per a mi pot ser complicat que algú de la meva família acabi sabent-ho. I allò dels sis (o cinc) graus de separació en aquesta ciutat funciona. Sempre acabo coneixent algú que coneix algú que... que et coneix, moltes vegades menys que jo, però amb això n'hi ha prou perquè li arribi a la meva família que tu i jo estem embolicats, li vaig dir.

Ara ha sabut que acabo de passar per un enamorament que potser ha estat el més gran de la meva vida que va dur-me a una relació complicada i tempestuosa, i que a causa d'ella jo em resisteixo a caure als seus braços perquè tinc por d'una segona edició (everybody hurts). Total que m'ha plantejat deixar-ho estar.

―Jo no ho vull deixar, ―vaig dir― però això és cosa de dos o sigui que farem allò que creguis millor. ―Vaig fer una pausa i, com que ell no deia res, vaig seguir.― Vols que en parlem?

―És clar, per això t'ho he plantejat ara ­―Estàvem passejant pel parc de l'escorxador després d'una llarga rebolcada en un llit de lloguer. No li havia notat res d'especial abans d'arribar en aquest punt de la conversa. Vaig pensar que potser m'estava sondejant.

―Crec que la qüestió és si pateixes més que gaudeixes aquesta relació, o si al contrari guanya el gaudi. ―Vaig dir jo.

―Tu t'ho has qüestionat?

―A la meva edat no estem per patir relacions.

―Això vol dir que si estàs aquí significa que el gaudi és el vencedor. És això?

―Sí, és clar!

―D'altra banda creus que no m'ho he qüestionat abans de plantejar-te trencar?

―No, segur que si estàs plantejant-ho és perquè no vols patir més, que t'estic fent mal. ―Vaig fer una pausa per donar-li l'oportunitat de replicar. Com que no ho va fer vaig seguir― El que no se m'acudeix és què puc de fer perquè deixis de patir sense córrer el risc de trencar la meva família perquè estic convençut que encara ho passaràs pitjor si partim peres.

―Sí, però això només serà una temporada i quan s'acabi tornaré a ser lliure.

―Ara em preocupa més ta teva felicitat que la teva llibertat. ―Vaig tallar-lo. Es va produir un llarg silenci. Vaig esperar que la meva sortida espontània fes el seu efecte. Llavors em va mirar amb una expressió de tristor.― Vols dir que això no té a veure el que t'he explicat de la meva relació amb en L.?

―Sí, tens raó. ―Va dir després d'un altre silenci tan llarg com l'anterior.

―Llavors crec que no hauríem d'acabar amb aquesta relació.

―Per què?

―Perquè jo només necessito temps per traure'm en L. del damunt. De fet, crec que des de l'última vegada que el vaig veure he deixat de pensar en ell, però encara conservo la por a repetir el patiment pel qual vaig passar.

―He d'esperar? I si no te'n surts?

―En aquest món no hi ha cap garantia de res. A més, no podem renunciar al que hem viscut encara que vulguem, però sí que podem vèncer les pors. I crec que me'n sortiré, no ho dubto. No ho dubtis. ―Vaig fer una pausa i li vaig oferir― Vols que ens donem un temps per madurar-ho tot plegat? ―Tot esperant que em digués que no, que no calia.

―Sí, potser serà el més prudent ―Va dir després de rumiar-ho una estona.

I així estem. Em sembla que li he de donar un mes com a mínim abans d'intentar recuperar-lo.

Una abraçada.








Hablando se entiende la gente

No hay nada más práctico que una buena teoría.
Alfred North Whitehead, matemático y filósofo (1861―1947)
A menudo me equivoco cuando intento predecir las reacciones de los que me rodean a mis acciones. Tengo claro que las cosas se aclaran hablando, siempre que se sea sincero, pero hay que hacerlo en el momento adecuado. No acertar el momento puede crear complicaciones inesperadas y eso estamos Rafel y yo.

Él ha tenido que aceptar esta relación a escondidas conmigo, ya que para mí puede ser complicado que alguien de mi familia acabe sabiéndolo. Y lo de los seis (o cinco) grados de separación en esta ciudad funciona. Siempre acabo conociendo alguien que conoce a alguien que... que te conoce, muchas veces menos que yo, pero con esto basa para que le llegue a mi familia que tú y yo estamos liados, le dije.

Ahora ha sabido que acabo de pasar por un enamoramiento que quizás ha sido el más grande de mi vida que me llevó a una relación complicada, y tormentosa y que a causa de ella yo me resisto a caer en sus brazos porque tengo miedo a una segunda edición (everybody hurts). Total que me ha planteado dejarlo estar.

―Yo no lo quiero dejar, ―dije― pero esto es cosa de dos o sea que haremos lo que creas mejor. ―Hice una pausa y, como él no decía nada, seguí.―¿Quieres que hablemos?

―Claro, por eso te lo he planteado ahora ―Estábamos paseando por el parc de l'escorxador tras un largo revolcón en cama de alquiler. No le había notado nada especial antes de llegar a ese punto de la conversación. Pensé que quizá me estaba sondeando.

―Creo que la cuestión es si sufres más que disfrutas esta relación, o si por el contrario gana el disfrute. ―Dije yo.

―¿Tú te lo has cuestionado?

―A mi edad no estamos para sufrir relaciones.

―Eso quiere decir que si estás aquí significa que el disfrute es el vencedor ¿Es eso?

―Sí, ¡claro!

―Por otro lado ¿crees que no me lo he cuestionado antes de plantearte romper?

―No, seguro que si estás planteándolo es porque no quieres sufrir más, que te estoy haciendo daño. ―Hice una pausa para darle la oportunidad de replicar. Como no lo hizo, seguí― Lo que no se me ocurre es que puedo hacer para que dejes de sufrir sin correr el riesgo de romper mi familia porque estoy convencido de que aún lo pasarás peor si rompemos.

―Sí, pero eso solo será una temporada y cuando se acabe volveré a ser libre.

―Ahora me preocupa más ta tu felicidad que tu libertad. ―Le corté. Se produjo un largo silencio. Esperé que mi salida espontánea hiciera su efecto. Entonces me miró con una expresión de tristeza.― ¿Quieres decir que esto no tiene que ver lo que te he explicado de mi relación con L.?

―Sí, tienes razón. ―Dijo tras otro silencio tan largo como el anterior.

―Entonces creo que no deberíamos acabar con esta relación.

―¿Por qué?

―Porque yo solo necesito tiempo para sacarme en L. de encima. De hecho, creo que desde la última vez que lo vi he dejado de pensar en él, pero aún conservo el miedo a repetir el sufrimiento por el que pasé.

―¿Tengo que esperar? ¿Y si no lo consigues?

―En este mundo no hay ninguna garantía de nada. Además, no podemos renunciar a lo que hemos vivido aunque queramos, pero sí podemos vencer los miedos. Y creo que lo conseguiré, no lo dudo. No lo dudes. ―Hice una pausa y le ofrecí― ¿Quieres que nos demos un tiempo para madurar todo eso? ―Con la esperanza que me dijera que no, que no era necesario.

―Sí, quizá sea lo más prudente ―dijo tras pensar un rato.

Y así estamos. Me parece que le tengo que dar un mes como mínimo antes de intentar recuperarlo.

Un abrazo.


2 comentaris:

  1. A ver no estoy tan empapado en el tema ....! pero me parece que le diste demasiado place y eso con la juventud es peligroso porq piensan diametralmente diferente a nosotros y actuan tambien muy diferente
    Abrazo Charlieindio

    ResponElimina
    Respostes
    1. Seguro que tienes razón, aunque suelo estar muy atento a lo que opinan jóvenes y adolescentes supongo que mi mentalidad choca con la suya en muchas cosas.

      Muchas gracias por comentar.

      Un abrazo.

      Elimina