Avís

Avís
=> Atesa la qualitat de les traduccions que fa Google translate, a partir d'ara publicaré els textos només en català. (Novembre del 2022)

dijous, 28 d’agost del 2014

Els rics acabaran amb la civilització industrial --- Los ricos acabarán con la civilización industrial

[Entrada 58]

Els rics acabaran amb la civilització industrial


El 17 de març de 2014 el diari Ara publicaba un article titulat Els rics acabaran amb la nostra civilització, segons un estudi de la Nasa on s'afirma que la societat actual deixarà d'existir en unes poques dècades i conclou:
El món industrial, afirmen els autors, té els dies comptats, no només perquè els humans no poden continuar consumint els recursos del planeta al ritme actual, sinó perquè la creixent desigualtat social ha arribat a un nivell igualment insostenible. [...] Com que la situació existent és la que els ha permès acumular riqueses, el seu interès passa per mantenir l''statu quo'. Els privilegiats fan tot el que estigui en les seves mans per evitar canviar les coses, fins i tot quan és evident que l'immobilisme condueix a la destrucció. La piràmide caurà... però no perquè els pobres provoquin una revolució, sinó perquè els rics impediran que res es mogui. El món s'acabarà no per una acció violenta, sinó justament per tot el contrari.
Un abrazo.






Los ricos acabarán con la civilización industrial


El 17 de marzo de 2014 el diario Ara publicaba un artículo titulado Els rics acabaran amb la nostra civilització, segons un estudi de la Nasa (Los ricos acabarán con nuestra civilización, según un estudio de la Nasa. Ara es un diario catalán que publica en su idioma) donde se afirma que la sociedad actual dejará de existir en unas pocas décadas y concluye:
El mundo industrial, afirman los autores, tiene los días contados, no sólo porque los humanos no pueden seguir consumiendo los recursos del planeta al ritmo actual, sino porque la creciente desigualdad social ha llegado a un nivel igualmente insostenible. [...] Como la situación existente es la que les ha permitido acumular riquezas, su interés pasa por mantener el 'statu quo'. Los privilegiados hacen todo lo que esté en sus manos para evitar cambiar las cosas, incluso cuando es evidente que el inmovilismo conduce a la destrucción. La pirámide caerá ... pero no por que los pobres provoquen una revolución, sino porque los ricos impedirán que nada se mueva. El mundo se acabará no por una acción violenta, sino justamente por todo lo contrario.
Un abrazo.

4 comentaris:

  1. Josep, permetem no parlar de la destrucció del món, peró si deixem desitjar-te -amb un minim retard - un bon dia d´aniversari.
    Una abraçada molt forta...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies per recordar-te del meu aniversari... Realment va ser un bon dia.

      Una abraçada.

      Elimina
  2. Posiblemente tengan razón, aunque no creo que se termine el mundo o se destruya por eso.
    Se nota que la desigualdad socio-económica es muy grande por lo que creo que involucionaremos varios siglos y volveremos a la época de los grandes imperios y el mundo se dividirá en amos y esclavos.
    Mucho peor de lo que vemos ahora, donde también hay poderosos y sometidos, pero aún no esclavizados.
    Besos!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Creo que no se trata del fin del mundo sino de la sociedad occidental tal como la vivimos ahora. Aunque no se decir lo que implica ese cambio, creo que será un cambio muy importante en la organización de la sociedad. Tampoco sé decir si eso representará una involución a a tiempos remotos o un salto al futuro como lo fue en su momento la revolución francesa...

      Muchas gracias por la aportación de tu comentario.

      Un abrazo.

      Elimina