Avís

Avís
=> Atesa la qualitat de les traduccions que fa Google translate, a partir d'ara publicaré els textos només en català. (Novembre del 2022)

dijous, 16 de gener del 2020

Bellesa (i 4) --- Belleza (i 4)

[Entrada 298]

Bellesa (i 4)

La bellesa no fa feliç a qui la posseeix, sinó a qui pot estimar-la i adorar-la.
Hermann Hesse, escriptor suís d'origen alemany (1877-1962)
Vam anar a dinar a un lloc allunyat per evitar encontres indiscrets. Ens vam trobar a la porta del restaurant per evitar que ens veiessin anar-hi junts o que se'ns afegís algú. Jo hi vaig anar en cotxe, sol. Ell, en transport públic. Un cop asseguts i feta la comanda vaig prendre la iniciativa. Per començar vaig reconèixer que estava enamorat d'ell i que entenia que ell ho estava de mi. Va assentir amb el cap. Però que em semblava un disbarat que abandonés el projecte per aquesta raó. Entendria que el deixés per un treball millor o que li interessés més, però perquè estava enamorat de mi no em semblava acceptable.

Ell em va dir que sabia que jo no volia embolicar-me amb companys de feina. «No es pot jugar amb les coses de menjar, m'has dit més d'una vegada» va dir imitant-me al seu aire i amb certa sorna, i va afegir «i jo tinc moltíssim més interès en tu que en el treball de la universitat.» Va fer una pausa i, com que jo callava, va seguir: «M'has dit que podíem trobar una alternativa. Què proposes?». Vaig quedar-me callat mirant els seus ulls i amb unes ganes de besar-lo immenses. Els joves i la seva pressa... Em va semblar que, ja que ho demanava, havia de plantejar-li el que havia pensat i que no havia tingut gaire temps per madurar. «Podríem mantenir la nostra relació en secret...» vaig començar a dir. «No, ni parlar-ne» em va interrompre. «Deixa'm acabar, si us plau» vaig demanar.

―D'acord continua. ―La seva cara em deia que cedia a contracor.

―Deia de mantenir la nostra relació en secret ―Vaig dur-me el dit índex als llavis demanant silenci per evitar una nova interrupció­― mentre la nostra relació es consolida. Ens desfoguem en tots els sentits i si després seguim interessats: llum i taquígrafs. Com ho veus?

Es va quedar en silenci. Vaig seguir.

―No ho sé. Mai m'havia enrotllat amb un alumne i no sé què convé fer. Tot això ha anat molt de pressa, massa. No tinc res planejat, estic improvisant.

―No sóc el teu alumne ―va dir així que vaig callar.

―Tècnicament ho ets mentre no acabis el màster. Y si no ho fossis, podem canviar-ho per, mai m'he embolicat mai amb un company de feina.

Es va quedar en silenci i finalment em va dir:

―Si no ho tens clar, deixem-ho estar.

Ara vaig ser jo qui es va quedar en silenci, mirant el plat ple de menjar que ni ell ni jo havíem tocat. Vaig parlar mirant-lo fixament als ulls.

―Mira nen! Tu no ho saps, però em vaig encaterinar de tu abans de conèixer-te. Em va agradar molt una foto teva que va sortir al web de la universitat. La recordes?

―Sí? Hòstia! No fotis! Aquella foto?

­―Encara en tinc una còpia al meu portàtil.

―Nooo...

―I tant! La vols veure? Demà te l'ensenyo. No et vas adonar que no podia treure els meus ulls de sobre teu mentre eres a classe?

―Em semblava que no em miraves gaire. Que no em veies.

―Collons! Si havia de fer grans esforços per deixar de mirar-te!

―Una vegada m'ho va dir un company que em miraves més que a ningú, però llavors jo ja volia més de tu, et volia tot. I potser per això creia que em miraves poc.

―Ja em tens tot, des de llavors que sóc tot teu.

―No m'ensabonis, si us plau ―va dir intentant imitar la meva veu, una altra vegada, i es va posar a riure. Vaig entendre la seva ironia.

―Llavors, creus que tinc algun dubte dels meus sentiments?

―Això vol dir que dubtes dels meus?

―Ets molt jove i no sé si un cop em coneguis, podràs aguantar-me. Jo sóc força més gran que tu i estic carregat de manies. Prefereixo que ens coneguem més abans de llançar les campanes al vol.

―Estic a punt de fer 24 anys. Des dels 20 estic enamorat de tu. Això és tota la meva vida adulta.

―Preadulta ―el vaig corregir.

―El que tu diguis ―va respondre molest per la meva precisió.― Com pots dubtar dels meus sentiments? ―va dir mig plorós. El cambrer ens va interrompre per preguntar si volíem que ens escalfessin el menjar de nou. Segurament havia vingut encuriosit, per intentar saber que estava passant en aquella taula. Li vam dir que sí, que els reescalfessin per favor, i que gràcies.

―No en dubto del que sents. Dubto que puguis amb mi.

―Tens raó. Jo tampoc sé si podràs aguantar-me. Fem el que dius. ―va dir amb un ampli somriure després d'un llarg silenci. De seguida va tornar el cambrer amb els nostres plats reescalfats i vam devorar-los amb gana. Després vam fer el cafè.

―Vols fer la migdiada a casa meva? ―li vaig preguntar en un to desvergonyit que ja insinuava que no hi aniríem a dormir. Va acceptar amb el cap i un ampli somriure.

―Estava esperant que m'ho proposessis i començava a témer que no ho fessis ―i va riure per segona vegada.

Aquella tarda el vaig veure despullat per primera vegada a la meva vida, nu com va venir al món. L'havia imaginat més d'una vegada completament nu, amb un cos jove, ben marcat, però el que tenia al davant meu era molt superior en allò que havia imaginat, era la viva imatge de l'Home de Vitruvi (ja sabeu, el dibuix de Leonardo da Vinci), més bell que el David de Michelangelo. Ara puc gaudir de la seva bellesa cada dia i encara m'impressiona veure'l nu. Han passat els anys i ja és un adult, la nostra relació és coneguda per tothom, fins i tot ens hem casat. I encara no m'he cansat d'admirar i estimar la seva bellesa ara ja madura i tot el que ell és.

Fi.

Aquesta història té molts possibles finals, ja que el més probable que no s'avinguin, que un abusi de l'altre o l'altre de l'un. També podia el professor no voler embolicar-se amb un alumne i que amb una mica de sexe en tingués prou, o al revés, que fos l'alumne qui no volia embolicar-se. Jo he escrit un final a l'estil de Hollywood que és el que vaig somiar davant d'una fotografia d'un noi guapo que encara avui surt a la plana de "login" de la meva universitat.

Una abraçada.








Belleza (i 4)

La belleza no hace feliz al que la posee, sino a quien puede amarla y adorarla.
Hermann Hesse, escritor suizo de origen alemán (1877-1962)
Fuimos a comer a un lugar alejado para evitar encuentros indiscretos. Nos reunimos en la puerta del restaurante para evitar que nos vieran ir juntos o que se nos añadiera alguien. Yo fui en coche, solo. Él, en transporte público. Una vez sentados y realizado el pedido tomé la iniciativa. Para empezar reconocí que estaba enamorado de él y que entendía que él lo estaba de mí. Asintió con la cabeza. Pero que me parecía un disparate que abandonara el proyecto por esta razón. Entendería que lo dejara por un trabajo mejor o que le interesara más, pero porque estaba enamorado de mí no me parecía aceptable.

Él me dijo que sabía que yo no quería liarme con compañeros de trabajo. «No se puede jugar con las cosas de comer, me has dicho más de una vez» dijo imitándome a su manera con cierto retintín, y añadió «y yo tengo muchísimo más interés en ti que en el trabajo de la universidad.» Hizo una pausa y, ante mi silencio, siguió: «Me has dicho que podíamos encontrar una alternativa. ¿Qué propones?». Me quedé callado mirando a sus ojos y con unas ganas de besarlo inmensas. Los jóvenes y su prisa... Me pareció que, ya que lo pedía, debía plantearle lo que había pensado y que no había tenido mucho tiempo para madurar. «Podríamos mantener nuestra relación en secreto...» Empecé a decir. «No, ni hablar» me interrumpió. «Déjame acabar, por favor» pedí.

―De acuerdo continúa. ―Su cara me decía que cedía a regañadientes.

―Decía de mantener nuestra relación en secreto ―Me llevé el dedo índice a los labios pidiendo silencio para evitar una nueva interrupción― mientras nuestra relación se consolida. Nos desahogamos en todos los sentidos y si después seguimos interesados: luz y taquígrafos. ¿Como lo ves?

Se quedó en silencio. Seguí.

―No lo sé. Nunca me había enrollado con un alumno y no sé qué conviene hacer. Todo ello ha ido muy deprisa, demasiado. No tengo nada planeado, estoy improvisando.

―No soy tu alumno ―dijo así que callé.

―Técnicamente lo eres mientras no acabes el máster. Y si no lo fueses, podemos cambiar-lo por, nunca me he liado nunca con un compañero de trabajo.

Se quedó en silencio y finalmente me dijo:

―Si no lo tienes claro, dejémoslo aquí.

Esta vez fui yo quien se quedó en silencio, mirando el plato lleno de comida que ni él ni yo habíamos tocado. Hablé mirándole fijamente a los ojos.

―¡Mira nene! Tú no lo sabes, pero me encandilé de ti antes de conocerte. Me gustó mucho una foto tuya que salió en la web de la universidad. ¿La recuerdas?

―¿Sí? ¡Hostia! ¡No jodas! ¿Aquella foto?

―Aún tengo una copia en mi portátil.

―Nooo...

―¡Claro! ¿La quieres ver? Mañana te la enseño. ¿No te diste cuenta de que no podía dejar de mirar-te mientras estabas en clase?

―Me parecía que no me mirabas mucho. Que no me veías.

―¡Coño! ¡Si tenía que esforzarme mucho para dejar de mirarte!

―Una vez me dijo un compañero que me mirabas más que a nadie, pero entonces yo ya quería más de ti, te quería entero. Y quizá por eso creía que me mirabas poco.

―Ya me tienes entero, desde entonces que soy completamente tuyo.

―No me hagas la pelota, por favor. ―dijo intentando imitar mi voz, otra vez, y se puso a reír. Entendí su ironía.

―Entonces, ¿crees que tengo alguna duda de mis sentimientos?

―¿Eso significa que dudas de los míos?

―Eres muy joven y no sé si una vez me conozcas, podrás aguantarme. Yo soy bastante mayor que tú y estoy cargado de manías. Prefiero que nos conozcamos más, antes de echar las campanas al vuelo.

―Estoy a punto de cumplir los 24 años. Desde los 20 estoy enamorado de ti. Eso es toda mi vida adulta.

―Preadulta ―el corregí.

―Lo que tú digas ―respondió molesto por mi precisión.― ¿Cómo puedes dudar de mis sentimientos? ―dijo iniciando un sollozo. El camarero nos interrumpió para preguntar si queríamos que nos calentaran la comida de nuevo. Seguramente había venido por curiosidad, para intentar saber que estaba pasando en aquella mesa. Le dijimos que sí, que los recalentaran por favor, y que muchas gracias.

―No dudo de lo que sientes. Dudo que puedas conmigo.

―Tienes razón. Yo tampoco sé si podrás aguantarme. Haremos lo que dices. ―dijo con una amplia sonrisa después de un largo silencio. Enseguida volvió el camarero con nuestros platos recalentados y los devoramos con hambre. Después Tomamos café.

―¿Quieres hacer la siesta en mi casa ? ―le pregunté en un tono desvergonzado que ya insinuaba que no íbamos a ir para dormir. Aceptó con la cabeza y una amplia sonrisa.

―Estaba esperando que me lo propusieras y empezaba a temer que no lo hicieras ―y rió por segunda vez.

Aquella tarde lo vi desnudo por primera vez en mi vida, desnudo como vino al mundo. Lo había imaginado más de una vez completamente desnudo, con un cuerpo joven, bien marcado, pero lo que tenía delante de mí era muy superior a lo que había imaginado, era la viva imagen del Hombre de Vitruvio (ya sabéis, el dibujo de Leonardo da Vinci), más bello que el David de Michelangelo. Ahora puedo disfrutar de su belleza cada día y aún me impresiona verlo desnudo. Han pasado los años y ya es un adulto, nuestra relación es conocida por todos, incluso nos hemos casado. Y aún no me he cansado de admirar y amar su belleza ahora ya madura y todo lo que él es.

Fin.

Esta historia tiene muchos posibles finales, ya que lo más probable que no se lleven bien, que uno abuse del otro o el otro de uno. También podía el profesor no querer enrollarse con un alumno y que con un poco de sexo tuviera suficiente, o al revés, que fuera el alumno quien no quisiera enrollar-se. Yo he escrito un final al estilo de Hollywood que es el que soñé ante una fotografía de un chico guapo que todavía hoy sale en la página de "login" de mi universidad.

Un abrazo.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada