Avís

Avís
=> Atesa la qualitat de les traduccions que fa Google translate, a partir d'ara publicaré els textos només en català. (Novembre del 2022)

dijous, 20 de setembre del 2018

Merlí

[Entrada 235]

Merlí

No es pot aprendre filosofia, tan sols es pot aprendre a filosofar.
Immanuel Kant (1724-1804) Filòsof alemany.
Estic enganxat a Merlí. No, no em refereixo al mag de la cort del rei Artús, em refereixo a la sèrie que ha representat un gran èxit per a la televisió catalana, no tan sols a la meva terra, sinó també a la resta del territori de l’estat i a tot el món a través de Netflix. Jo no la vaig veure en el seu moment (2015-2017) perquè l’emetien el dilluns al vespre i jo els dilluns al vespre sóc fora de casa i no puc seguir el que donen a la tele. Aquest estiu vaig veure que hi era tota a Netflix i vaig caure en la temptació de veure el primer episodi i ja va estar. No vaig poder-la deixar. Encara no l’he acabada.

A cada episodi es presenta un pensament d’un filòsof diferent, i s’intenta aplicar-lo d’una forma més o menys directa a la vida quotidiana, és a dir, en allò que passa a l’Institut. Algunes vegades d’una forma força brillant, d’altres no tant. Generalment fa plantejaments provocatius, trencadors, d’enfrontament amb el sistema, de crítica social, política (tot i que amb força prudència) i fins i tot religiosa.

Els protagonistes, són un petit grup d’alumnes (a qui en Merlí anomena «peripatètics»), les seves famílies, i una part del professorat d’un Institut d’Ensenyament Secundari (IES), l’Institut (fictici) Àngel Guimerà. Amor, sexe, sentiments, emocions, conflictes, prejudicis, drogues, i tot allò que incideix en la vida de les persona forma part dels guions d’aquesta sèrie. Cap dels protagonistes, ni el mateix Merlí, és perfecte. Tots els personatges tenen els seus defectes i les seves febleses. Tots ells van evolucionant amb el pas del temps, passen per diferents etàpes, i encerten i s’equivoquen com ho fem tots.

M’he enamorat del Bruno (David Solans), tant per la seva bellesa, ja que és ben guapo, com pel seu paper al sèrie. En Bruno és el fill d’en Merlí (Francesc Orella) i és un noi homosexual que es manté a l’armari fins que el seu mateix pare (en Merlí) l’anima a sortir-ne. Està enamorat del seu millor amic que és heterosexual, almenys en principi, i que justament és el que més folla de tota la colla. Per completar el panorama dels tòpics gais Bruno té una «mariliendres», una de les companyes de classe encara verge que está enamorada d’un altre company que passa completament d’ella. En Bruno desapareix de la sèrie al final de la segona temporada. Segons sembla va ser el propi actor, David Solans, qui va voler deixar la sèrie, però va haver d’acabar per tornar-hi per la pressió de bona part dels espectadors que consideraven que sense ell la sèrie havia perdut molt.

Com podeu veure estic entusiasmat amb la sèrie i per això us la recomano amb tot l’entusiasme, esperant que us enganxi tant com a mi.

Una abraçada.








Merlí

No se puede aprender filosofía, tan sólo se puede aprender a filosofar.
Immanuel Kant (1724-1804) Filósofo alemán.
Estoy enganchado a Merlín. No, no me refiero al mago de la corte del rey Arturo, me refiero a la serie que ha representado un gran éxito para la televisión catalana, no sólo en mi tierra, sino también en el resto del territorio del estado y en todo el mundo a través de Netflix. Yo no la vi en su momento (2015-2017) porque la emitían el lunes por la noche y yo los lunes por la noche no estoy en casa y no puedo seguir lo que echan en la tele. Este verano he visto que estaba la serie entera en Netflix y he caido en la tentación de ver el primer episodio y ya se lió. No pude dejarla. Aún no he acabado de verla.

En cada episodio se presenta un pensamiento de un filósofo diferente, y se intenta aplicarlo de una forma más o menos directa a la vida cotidiana, es decir, a lo que pasa en el Instituto. Algunas veces de una forma bastante brillante, otras no tanto. Generalmente hace planteamientos provocativos, rompedores, de enfrentamiento con el sistema, de crítica social, política (aunque con bastante prudencia) e incluso religiosa.

Los protagonistas, son un pequeño grupo de alumnos (a quien en Merlín llama «peripatéticos»), sus familias, y una parte del profesorado de un Instituto de Enseñanza Secundaria (IES), el Instituto (ficticio) Àngel Guimerà . Amor, sexo, sentimientos, emociones, conflictos, prejuicios, drogas, y todo lo que incide en la vida de las persona forma parte de los guiones de esta serie. Ninguno de los protagonistas, ni el mismo Merlín, es perfecto. Todos los personajes tienen sus defectos y sus debilidades. Todos ellos van evolucionando con el paso del tiempo, pasan por diferentes etapas, y aciertan y se equivocan como lo hacemos todos.

Me he enamorado del Bruno (David Solans), tanto por su belleza, ya que es muy guapo, como por su papel en serie. Bruno es el hijo de Merlín (Francesc Orella) y es un chico homosexual que se mantiene en el armario hasta que su propio padre (en Merlín) le anima a salir. Está enamorado de su mejor amigo que es heterosexual, al menos en principio, y que justamente es el que más folla de todo el grupo. Para completar el panorama de los tópicos gays, Bruno tiene una «mariliendres», una de las compañeras de clase, todavía virgen, que está enamorada de otro compañero que pasa completamente de ella. Bruno desaparece de la serie al final de la segunda temporada. Al parecer fue el propio actor, David Solans, quien quiso dejar la serie, pero tuvo que acabar por volver debido a la presión de buena parte de los espectadores que consideraban que sin él la serie había perdido mucho.

Como podeis ver estoy entusiasmado con la serie y por eso os la recomiendo con todo el entusiasmo, esperando que os enganche tanto como a mí.

Un abrazo.


2 comentaris:

  1. Realmente es una serie fuera de serie... Jaaaaaa... Yo la vi completa a instancias de Luciano que pretende que yo sea una especie de Merlí rosarino con mis alumnos. En algo nos parecemos: la forma de relacionarnos con el alumnado y con el resto de los profesores y directivos. Nos diferencia la falta de ética docente: Merlí se mete con las madres de los alumnos y yo, me meto directamente con los alumnos. En fin, nada es perfecto! Jeeeee...

    Besos!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me gustaría tenerte de profesor... Jajajaja...

      Yo me parezco poco a Merlí como docente, y creo que me costaría ser tan lúcido como lo es él a veces, pero me encanta que Luciano te haya echo esa propuesta.

      Muchas gracias por el comentario.

      Un abrazo.

      Elimina