Avís

Avís
=> Atesa la qualitat de les traduccions que fa Google translate, a partir d'ara publicaré els textos només en català. (Novembre del 2022)

dijous, 15 de novembre del 2018

A tall de diari: misèria --- A modo de diario: Miseria

[Entrada 243]

A tall de diari: misèria

«L’infern és buit, i tots els dimonis són aquí»
William Shakespeare (1564-1616)
Acabo de llegir un article que intenta fer una anàlisi del comportament de l'estat amb qui volem la independència d'aquesta terra, especialment des del primer d'octubre del 2017. En aquest article es parla de maldat i això ha fet que em preguntés de nou, què és la maldat?

Sens dubte el concepte de maldat té una estreta relació amb el concepte de mal. I aquests conceptes, el del bé i del mal, són, i han estat, un dels grans debats de la filosofia. Dic «són» perquè crec que encara no hi ha un consens clar sobre aquest tema. En molts casos se'ls dóna sentit en relació a unes creences religioses que condicionen la moralitat o ètica dels actes humans. Segurament ens posaríem aviat d'acord a afirmar que l'holocaust perpetrat pels nazis abans i durant la Segona Guerra Mundial fou un acte de maldat. Però per a mi fomentar o, fins i tot, tolerar la misèria és maldat, per no dir, la maldat que comporta voler fer creure que aquesta és un mal necessari o inevitable. I això posa en evidència que encara no tenim clar que és la maldat, que està clar que no estem d'acord en aquest concepte.

Hi ha diverses circumstàncies que fan que cada dia camini més per Barcelona, malgrat la pol·lució ambiental. En aquestes caminades he vist que hi torna a haver barraques, habitatges fets amb els materials més innobles, a llocs impensables, com ara la part posterior del Registre de la Propietat de la ciutat que està en un dels barris més elegants de la capital catalana, com ho és la Vila Olímpica. Les barraques són un símptoma de misèria i tornar-ne a veure quan havien pràcticament desaparegut (feia anys que no en veia aquí) no és més que un símptoma més de com està creixent la misèria en aquesta capital. I, segons ens diuen, en aquesta terra és on més està creixent l'economia de tot l'estat espanyol. Què deu passar a la resta de l'Estat?

Com s'explica que la misèria creixi al mateix temps que l'economia es recupera? No és maldat?

Una abraçada.








A modo de diario: Miseria

«El infierno está vacío, y todos los demonios están aquí»
William Shakespeare (1564-1616)
Acabo de leer un artículo que intenta análizar el comportamiento del Estado con los que queremos la independencia de esta tierra, especialmente desde el primero de octubre de 2017. En ese artículo se habla de maldad y eso me ha llevado a preguntarme de nuevo, ¿que es la maldad?

Sin duda el concepto de maldad tiene una estrecha relación con el concepto de mal. Y esos conceptos, el del bien y del mal, son, y han sido, uno de los grandes debates de la filosofía. Digo «son» porque creo que todavía no hay un consenso claro sobre este tema. En muchos casos se les da sentido en relación a unas creencias religiosas que condicionan la moralidad o ética de los actos humanos. Seguramente nos pondríamos pronto de acuerdo al afirmar que el holocausto perpetrado por los nazis antes y durante la Segunda Guerra Mundial fue un acto de maldad. Pero para mí fomentar o, incluso, tolerar la miseria es maldad, por no decir, la maldad que conlleva querer hacer creer que ésta es un mal necesario o inevitable. Y eso pone en evidencia que aún no tenemos claro que es la maldad, que está claro que no estamos de acuerdo en este concepto.

Hay varias circunstancias que hacen que cada día ande más por Barcelona, a pesar de la polución ambiental. En esas caminatas he visto que vuelve a haber barracas, viviendas hechas con los materiales más innobles, en lugares impensables, como la parte posterior del Registro de la Propiedad de la ciudad que está en uno de los barrios más elegantes de la capital catalana, como lo es la Villa Olímpica. Las barracas son un síntoma de miseria y volver a verlas cuando habían prácticamente desaparecido (hacía años que no veía barracas aquí) no es más que un síntoma más de cómo está creciendo la miseria en esta capital. Y, según nos dicen, en esta tierra es donde más está creciendo la economía de todo el estado español. ¿Qué debe pasar al resto del Estado?

¿Cómo se explica que la miseria crezca al mismo tiempo que la economía se recupera? ¿No es maldad?

Un abrazo.


2 comentaris:

  1. Maldad??? Peace, la cuestión es muy sencilla...Sencillamente se explica, porque eso de que la recuperación economica es un cuento chino para ingenuos , y como siempre el pato lo van a pagar los más pobres. El cuento más viejo del mundo amigo....

    Besitosss !!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me parece que no estamos de acuerdo, leyendo informes de las ONG que luchar contra la pobreza, que me parecen suficientemente fiables siendo, como son, neutrales, no podemos negar una lenta recuperación económica en Europa y en nuestro país, pero con un enfoque muy distinto al que tenía la sociedad del bienestar, ya que la riqueza cada vez está más concentrada en unos pocos y la miseria no para de crecer... Y eso es a lo que me refiero cuando hablo de maldat, enriquecerse a base de la miseria de los demás.

      Muchas gracias por comentar.

      Un abrazo.

      Elimina