Avís

Avís
=> Atesa la qualitat de les traduccions que fa Google translate, a partir d'ara publicaré els textos només en català. (Novembre del 2022)

divendres, 13 de març del 2020

Alegria (2) --- Alegría (2)

[Entrada 306]

Alegria (2)

L'alegria és la forma més simple de gratitud
Karl Barth, teòleg alemany (1886-1968)
En Santi era força exagerat en les manifestacions dels seus sentiments i amb totes les expressions de la seva vida. Quan reia se'l sentia d'una hora lluny. Una vegada va tenir una ejaculació en un examen i ho anava explicant a tothom sense cap mena de vergonya. Era una persona alegre, responsable i molt conscient de tot allò que feia. Estar amb ell era garantia de passar una bona estona i de riure força. I va ser una de les referències de la meva vida.

«Aquí hi diu que estàs a pocs metres de casa meva. Vius per aquí?» vaig preguntar. «No, estic al 'curro'».

Jo no volia ser un adult avorrit i seriós, preferia ser com en Santi abans de ser com altres adults preocupats per coses serioses que moltes vegades són xorrades i convencionalismes que a l'hora de veritat no tenen tanta importància. Així que vaig optar pel sarcasme i les bromes basades en jocs de paraules. Tot i que cal tenir cura perquè hi ha gent amb la pell molt fina, que es molesta de seguida.

Van venir pintors a pintar casa meva. Jo visc en un pis antic de l'eixample de Barcelona. Un pis que va ser de la meva àvia. Solter i amb un bon sou, vaig reformar-lo. Com és un pis molt gran vaig dedicar-ne una part a habitatge i l'altre a zona de treball i esbarjo. Acabades les reformes vaig decidir pintar-lo intentant recuperar una mica l'aire modernista que semblava que havia tingut originalment. I això va donar feina a un grup de pintors durant un mes. I així vaig conèixer en Pau.

«Treballes ben a prop, doncs» vaig escriure. «Temporalment, treballo per a mon pare acabant la reforma d'un pis. Quan acabem marxaré a 'currar' a una altra banda» va respondre. «Haurem d'espavilar-nos i quedar abans que no marxis. De què treballes?» vaig preguntar-li.

Els pintors eren bastant jovenets, el més jove devia haver acabat l'FP feia poc i el més gran no devia tenir encara la trentena. El mestre pintor, que aquest sí que era més gran, només venia un cop al dia, en el moment menys esperat, per controlar els treballs, per fer esmenar errors i per donar instruccions de per on continuar. Si em veia, em tranquil·litzava comentant la jugada garantint-me que tot anava bé i que acabarien el dia previst. Jo no me l'acabava de creure, però he de reconèixer que finalment van complir terminis. Des de llavors que els recomano a tots els meus amics.

En Pau era el més jovenet. I era l'ànima de les rialles que se sentien de tant en tant. Un dia que no va venir en Pau a pintar, semblava que no hi fossin, a penes se'ls sentia enraonar a més del soroll de traginar, de tant en tant, pots de pintura i escales d'una banda a l'altre. Era fàcil deduir qui duia l'alegria en aquella colla.

En aquell temps jo encara estava aficionat al Grindr, tot i que no n'havia tret mai res de bo. Però aquell dia estava avorrit i em feia mandra anar a buscar company de llit en algun dels llocs on solia anar per aconseguir-ne. Per això vaig optar per donar-li una nova oportunitat al Grindr.

«De pintor de parets em va dir» i em va enviar una foto amb la seva cara. Em vaig quedar glaçat, era en Pau, el noiet que feia riure als altres pintors.

«M'envies una foto de la teva 'face', tio?» va escriure «ara em toca a mi saber quina fila fas». Em vaig quedar en silenci. Em reconeixeria? Li podia enviar la foto? Li enviava una foto falsa? No, això no. Una mig falsa, això, una de quan duia barba, total només fa uns mesos que me la vaig treure. La hi vaig enviar.

(Continuaré en el següent post)

Una abraçada








Alegría (2)

La alegría es la forma más simple de gratitud
Karl Barth, teólogo alemán (1886-1968)
Santi era bastante exagerado en las manifestaciones de sus sentimientos y con todas las expresiones de su vida. Cuando reía se le oía a la legua. Una vez tuvo una eyaculación en un examen y lo iba contando a todo el mundo sin ningún tipo de vergüenza. Era una persona alegre, responsable y muy consciente de todo lo que hacía. Estar con él era garantía de pasar un buen rato y de reír mucho. Y fue una de las referencias de mi vida.

«Aquí dice que estás a pocos metros de mi casa. ¿Vives por aquí?» pregunté. «No, estoy en el 'curro'».

Yo no quería ser un adulto aburrido y serio, prefería ser como Santi antes de ser como otros adultos preocupados por cosas serias que muchas veces son chorradas y convencionalismos que a la hora de verdad no tienen tanta importancia. Así que opté por el sarcasmo y las bromas basadas en juegos de palabras. Aunque hay que tener cuidado porque hay gente con la piel muy fina, que se molesta enseguida.

Yo vivo en un piso antiguo del ensanche de Barcelona. Un piso que fue de mi abuela. Soltero y con un buen sueldo, lo reformé. Como és un piso muy grande dediqué una parte a vivienda y el otro en zona de trabajo y recreo. Acabadas las reformas decidí pintarlo intentando recuperar un poco el aire modernista que parecía que había tenido originalmente. Y eso dio trabajo a un grupo de pintores durante un mes. Y así conocí a Pau.

«Trabajas muy cerca, pues» escribí. «Temporalmente, trabajo para mi padre acabando la reforma de un piso. Cuando acabemos marcharé a 'currar' a otra parte» respondió. «Tendremos que espabilar y quedar antes de que vayas. ¿De qué trabajas?» le pregunté.

Los pintores eran bastante jovencitos, el más joven debía haber acabado la FP (formación profesional) hacía poco y el mayor no tendría todavía la treintena. El maestro pintor, que ese sí que era mayor, solo venía una vez al día, en el momento menos pensado, para controlar los trabajos, para hacerles enmendar errores y para dar instrucciones de por dónde continuar. Si me veía, me tranquilizaba comentando la jugada garantizando de que todo iba bien y que terminarían el día previsto. Yo no me la acababa de creer, pero tengo que reconocer que finalmente cumplieron plazos. Desde entonces que los recomiendo a todos mis amigos.

Pau era el más joven. Y era el alma de las risas que se oían de vez en cuando. Un día que no vino en Pau a pintar, parecía que no estuvieran, apenas se les oía hablar además del ruido de acarrear, de vez en cuando, botes de pintura y escaleras de un lado al otro. Era fácil deducir quien daba la alegría a aquel grupo.

En aquel tiempo yo aún estaba aficionado al Grindr, aunque no había sacado nada bueno de él. Pero ese día estaba aburrido y me daba pereza ir a buscar compañero de cama a alguno de los lugares donde solía ir para conseguirlo. Por eso opté por darle una nueva oportunidad al Grindr.

«De pintor de paredes me dijo» y me envió una foto con su cara. Me quedé helado, era Pau, el muchacho que hacía reír a los demás pintores.

«Me envías una foto de tu 'face', tío?» escribió «ahora me toca a mí saber qué pinta tienes». Me quedé en silencio. ¿Me reconocería? ¿Le podía enviar la foto? ¿Le enviaba una foto falsa? No, eso no. Una medio falsa, eso, una de cuando llevaba barba, total solo hace unos meses que me la quité. Se la envié.

(Continuaré en el siguiente post)

Un abrazo.


2 comentaris:

  1. Qué lindo 'pinta' esta entrada! Conozco a varios chicos como ese Pau que llevan integrada a sus personas, la alegría de vivir. También conozco a los otros, que se la pasan depresivos gran parte de sus vidas.

    De todos modos, me gusta el equilibrio: algo así como ni muy, muy ni tan, tan.

    Espero con ansiedad como se desarrolla esta entrada. Supongo que con el tema del coronavirus, por ahora, tendrás tiempo como para escribir. Estás en cuarentena?

    Besos!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cierto, el coronavirus nos tiene confinados en casa (y lavándonos las manos con frecuencia), pero tenía tantas cosas pendientes de revisar y ordenar que de momento sigo sin mucho tiempo para escribir, pero esta historia ya está escrita de hace días...

      Estoy contigo en eso del equilibrio, aunque creo que ahora hay cierto desequilibrio en favor de la tristeza, la depresión y el mal humor... Como decía un eslogan que leí hace poco, ser serio no está reñido con ser alegre.

      Muchas gracias por comentar.

      Un abrazo.

      Elimina