Avís

Avís
=> Atesa la qualitat de les traduccions que fa Google translate, a partir d'ara publicaré els textos només en català. (Novembre del 2022)

dijous, 13 de desembre del 2018

L'ocàs (4) --- El ocaso (4)

[Entrada 247]

L'ocàs (4)

Els records són somnis verídics, somnis que han estat viscuts...
Joan Oliver (1899-1986)
Nosaltres vam ser dels darrers no creients que ens vam casar per l'Església, volíem tenir fills i els meus sogres, creients, no ens haurien deixat fer-ho d'una altra manera. Tot i que els dos érem majors d'edat, hauria estat un conflicte que en aquell moment no volíem, encara no feia un any que sortíem. Llavors encara no existien ni les parelles obertes ni el concepte de poliamoria. Li vaig parlar de la meva bisexualitat ben al principi de la nostra relació, cosa que li va generar certa inquietud, però jo li vaig dir que mentre ens estiméssim no tenia per què haver-hi ningú més. I no en vam parlar mai més.

Sé que té un rotlle, almenys en tinc molts indicis de què el té. Ja sabeu que el mòbil és molt traïdor, que comença a delatar-nos quan rebem missatge i no comentem el que ens diuen, quan rebem trucades i marxem a parlar a un altre lloc i després no comentem res. I això és el primer que vaig detectar. A més, a casa sóc jo qui du el control de les finances i qui es mira les factures. Ella em va demanar (imprudentment) com ho podia fer perquè la factura deixés de portar una relació detallada de trucades i missatges. Això em va fer adonar que hi havia un número al qual trucava i enviava missatges amb més freqüència que als altres. Un dia vaig mirar el seu telèfon sense que se n'adonés i vaig veure que el nom amb què tenia posat aquell número era "AAA" que ja sabem que és el contacte que apareix primer a la llista. Un dia em va deixar el telèfon perquè se li havia blocat i no funcionava, ella havia de marxar per feina així que em va deixar sol amb el telèfon. Vaig aconseguir desblocar-lo i de seguida va arribar un missatge, era la icona del petonet amb un cor a la boca i l'enviava AAA. Estava clar que AAA i ella tenien (i crec que encara mantenen) una relació més que amistosa.

No he investigat qui és AAA, fóra fàcil sabent-ne el número de telèfon, però la veritat és que no m'interessa gaire. De totes maneres sospito qui és, perquè alguna vegada que hem estat junts jo, tot sospitant, m'he sentit una mica violent pensant que podia pensar de mi, que li havia explicat la meva parella, però també m'ha semblat que ell no estava còmode. Una de les coses que em fa sospitar d'ell és que tenia un interès especial per ajudar als meus fills quan no hi tenia res a veure. No hi tenia cap relació. A més, la meva parella i ell són socis en una societat de la qual no n'he tingut notícia fins que no feia anys que havia estat creada. No sé des de quan estan enrotllats, però sospito que té una relació estreta amb la seva pèrdua de l'interès per mantenir sexe amb mi.

S'explica que Antínous, un jove molt bell que es creu que va ser amant de l'emperador romà Adrià, es va suïcidar, ofegant-se al Nil, per allargar-li la vida al seu estimat emperador. En aquella època es creia que la vida que perdia en morir un (o una) jove la viuria la persona estimada per ell (o ella). De fet, Adrià estava casat amb Víbia Sabina, besneboda de Trajà. Segons sembla, el seu matrimoni no va ser gaire feliç.

Va ser el mateix Adrià qui va fer que Antínous esdevingués un mite, divinitzant-lo com si fos membre de la família imperial. Cosa que va propiciar un culte per ell i que se'n fessin un seguit d'estàtues amb la seva imatge de les quals avui encara se'n conserven més de 100. Malgrat això, sembla que hi ha dubtes sobre el cas d'Antínous, no hi ha evidències de què ell i Adrià fossin amants ni que la seva mort fos un suïcidi i no un assassinat ordit per Víbia Sabina per despit. Hi ha rumors que Antínous no va ser l'únic amant adolescent d'Adrià. Fos com fos em va semblar un bon model per a un bisexual com jo, i vaig decidir seguir-lo. Ser fidel a la mare dels meus fills i cercar un amant masculí amb qui completar la meva vida sexual. Al cap i a la fi jo ja havia tingut amb ella una relació heterosexual completa, ara podria intentar completar la meva sexualitat amb una relació homosexual. A més, parafrasejant a John Irving: m'agradaven, i m'agraden, els homes i les dones; sabia que una dona no podia proporcionar-m'ho tot.

.../...

Una abraçada.








El ocaso (4)

Los recuerdos son sueños verídicos, sueños que han sido vividos...
Joan Oliver (1899-1986)

Nosotros fuimos de los últimos no creyentes que nos casamos por la Iglesia, queríamos tener hijos y mis suegros, creyentes, no nos habrían dejado hacerlo de otro modo. Aunque los dos éramos mayores de edad, habría sido un conflicto que en ese momento no queríamos, aunque no hacía un año que salíamos. Entonces aún no existían ni las parejas abiertas ni el concepto de poliamoria. Le hablé de mi bisexualidad muy al principio de nuestra relación, lo que le generó cierta inquietud, pero yo le dije que mientras nos amáramos no tenía por qué haber nadie más. Y no hablamos de ello nunca más.

Sé que tiene un rollo, al menos tengo muchos indicios de que lo tiene. Ya sabéis que el móvil (el celular) es muy traidor, que empieza a delatarnos cuando recibimos mensaje y no comentamos lo que nos dicen, cuando recibimos llamadas y nos vamos a hablar a otro lugar y luego no comentamos nada. Y eso es lo primero que detecté. Además, en mi casa soy yo quien lleva el control de las finanzas y quien controla las facturas. Ella me preguntó (imprudentemente) como lo podía hacer para que la factura dejara de detallar la relación detallada de llamadas y mensajes. Eso hizo que me diera cuenta de que había un número al que llamaba y mandaba mensajes con más frecuencia que a los demás. Un día miré su teléfono sin que se diera cuenta y vi que el nombre con el que tenía registrado ese número era "AAA" que ya sabemos que es el contacto que aparece primero en la lista. Un día me dejó el teléfono por que se le había bloqueado y no funcionaba, ella tenía que irse por trabajo, así que me dejó solo con el teléfono. Conseguí desbloquearlo y enseguida llegó un mensaje, era el icono del besito con un corazón en la boca y la enviaba AAA. Estaba claro que AAA y ella tenían (y creo que aún mantienen) una relación más que amistosa.

No he investigado quién es AAA, sería fácil sabiendo el número de teléfono, pero la verdad es que no me interesa mucho. De todos modos sospecho quién es, porque alguna vez que hemos estado juntos yo, ya sospechando de él, me he sentido ligeramente violento pensando que podía pensar de mí, que le había contado mi pareja, pero también me ha parecido que él no estaba cómodo. Una de las cosas que me hace sospechar de él es que tenía un interés especial para ayudar a mis hijos cuando no tenía nada que ver con ellos. No tenían ninguna relación. Además, mi pareja y él son socios en una sociedad de la que no he tenido noticia hasta después de años de haber sido creada. No sé desde cuando están enrollados, pero sospecho que tiene una relación estrecha con su pérdida del interés por mantener sexo conmigo.

Se explica que Antínoo, un joven muy bello que se cree que fue amante del emperador romano Adriano, se suicidó, ahogándose en el Nilo, para alargar la vida a su amado emperador. En aquella época se creía que la vida que perdía al morir un (o una) joven la viviría la persona amada por él (o ella). De hecho, Adriano estaba casado con Vibia Sabina, sobrina biznieta de Trajano. Al parecer, su matrimonio no fue muy feliz.

Fue el mismo Adriano quien hizo que Antínoo se convirtiera en un mito, divinizándolo como si fuera miembro de la familia imperial. Lo que propició un culto por él y que se hicieran una serie de estatuas con su imagen de las que hoy todavía se conservan más de 100. Sin embargo, parece que hay dudas sobre el caso de Antínoo, no hay evidencias de que él y Adriano fueran amantes ni que su muerte fuera un suicidio y no un asesinato urdido por Vibia Sabina por despecho. Hay rumores de que Antínoo no fue el único amante adolescente de Adriano. Fuera como fuera me pareció un buen modelo para un bisexual como yo, y decidí seguirlo. Ser fiel a la madre de mis hijos y buscar un amante masculino con quien completar mi vida sexual. Al fin y al cabo yo ya había tenido con ella una relación heterosexual completa, ahora podría intentar completar mi sexualidad con una relación homosexual. Además, parafraseando a John Irving: me gustaban, y me gustan, los hombres y las mujeres; sabía que una mujer no podía proporcionarmelo todo.

.../...

Un abrazo.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada