Avís

Avís
=> Atesa la qualitat de les traduccions que fa Google translate, a partir d'ara publicaré els textos només en català. (Novembre del 2022)

dijous, 27 de febrer del 2020

Intel·ligència (i 5) --- Inteligencia (y 5)

[Entrada 304]

Intel·ligència (i 5)

Algú intel·ligent aprèn de l’experiència dels altres.
Voltaire, escriptor i filòsof francès (1694–1778)
Vam anar a dinar a un lloc allunyat per evitar encontres indiscrets. Hi vam anar seoarats. Ens vam trobar a la porta del restaurant perquè no ens veiessin junts pel camí o que no se'ns afegís algú. Jo hi vaig anar en transport públic, tot sol. Ell, en el seu cotxe. Vam demanar una taula, van seure i vam fer la comanda, quan el cambrer va marxar ell va prendre la iniciativa. Per començar va reconèixer que estava enamorat de mi i que entenia que jo ho estava d'ell. Vaig assentir amb el cap. Però que li semblava un disbarat que abandonés el projecte per aquesta raó. Que ell entendria que jo el deixés per un treball millor o que m'interessés més, però que la raó fos estava enamorat d'ell no li semblava acceptable.

Li vaig dir que sabia que ell no volia embolicar-se amb companys de feina. «No es pot jugar amb les coses de menjar, m'has dit més d'una vegada» vaig dir-li fent una imitació del seu to de veu i de la seva manera de parlar, i amb certa sorna, i vaig afegir «i jo tinc moltíssim més interès en tu que en el treball de la universitat.» Llavors vaig passar a l'atac, volia saber quina alternativa volia proposar-me i vaig dir: «M'has dit que podíem trobar una alternativa. Què proposes?». Vaig esperar amb paciència que s'expliqués. «Podríem mantenir la nostra relació en secret...» va començar a dir. «No, ni parlar-ne» el vaig interrompre. «Deixa'm acabar, si us plau» va demanar.

―D'acord continua. ―vaig cedir a contracor. Com podia proposar una relació secreta, una relació d'amants! Què cony dius? Vaig pensar.

―Deia de mantenir la nostra relació en secret ―Va dur-se el dit índex als llavis demanant silenci per evitar una nova interrupció­― mentre la nostra relació es consolida. Ens desfoguem en tots els sentits i si després seguim interessats: llum i taquígrafs. Com ho veus?

Em vaig quedar callat. No m'agradava gens mantenir la relació en secret, encara que fos temporalment. Ell va continuar.

―No ho sé. Mai m'havia enrotllat amb un alumne i no sé què convé fer. Tot això ha anat molt de pressa, massa. No tinc res planejat, estic improvisant.

―No sóc el teu alumne ―vaig dir així que va callar.

―Tècnicament ho ets mentre no acabis el màster. I si no ho fossis, podem canviar-ho per, mai m'he embolicat mai amb un company de feina.

Em vaig quedar rumiant com rebatre els seus arguments i finalment li vaig dir:

―Si no ho tens clar, deixem-ho estar.

Era la meva amenaça, corria el risc que em digués: «d'acord, deixem-ho estar». Va estar una estona callat, s'estava rumiant si volia deixar-ho córrer? Jo estava acollonit. Encara no havíem tocat el menjar. Va aixecar la mirada que tenia fixada en el seu plat per mirar-me als ulls i em va dir.

―Mira nen! Tu no ho saps, però em vaig encaterinar de tu abans de conèixer-te. Em va agradar molt una foto teva que va sortir al web de la universitat. La recordes? ―Ja l'havia oblidada i em va sortir:

―Sí? Hòstia! No fotis! Aquella foto?

­―Encara en tinc una còpia al meu portàtil.

―Nooo... ―No m'ho podia creure. La puta foto l'havia fet fixar-se en mi.

―I tant! La vols veure? Demà te l'ensenyo. No et vas adonar que no podia treure els meus ulls de sobre teu mentre eres a classe?

―Em semblava que no em miraves gaire. Que no em veies.

―Collons! Si havia de fer grans esforços per deixar de mirar-te!

―Una vegada m'ho va dir un company que em miraves més que a ningú, però llavors jo ja volia més de tu, et volia tot. I potser per això creia que em miraves poc. ―No estava sent molt rigorós, llavors no el volia al meu llit, llavors només volia la seva intel·ligència.

―Ja em tens tot, des de llavors que sóc tot teu.

―No m'ensabonis, si us plau ―vaig tornar a fer una imitació el seu to de veu i de la seva manera de parlar, no vaig poder evitar posar-me a riure. Els nervis se m'estaven menjant, crec que vaig riure pels nervis. M'ha passat altres vegades.

―Llavors, creus que tinc algun dubte dels meus sentiments?

―Això vol dir que dubtes dels meus? ―jo començava a estar emprenyat, on volia anar a parar aquest home.­

―Ets molt jove i no sé si un cop em coneguis, podràs aguantar-me. Jo sóc força més gran que tu i estic carregat de manies. Prefereixo que ens coneguem més abans de llançar les campanes al vol.

―Estic a punt de fer 24 anys. Des dels 20 estic enamorat de tu. Això és tota la meva vida adulta.

―Preadulta ―el vaig corregir.

―El que tu diguis ―No em toquis els collons amb precisions científiques ara maco! Vaig pensar.― Com pots dubtar dels meus sentiments? ―vaig dir mig plorós. Ja no em podía controlar. Estava veient la batalla perduda o relació temporalment secreta o res. I jo no em volia quedar sense res.

El cambrer ens va interrompre per preguntar si volíem que ens escalfessin el menjar de nou. Li vam dir que sí, que els reescalfessin per favor, i que gràcies.

―No en dubto del que sents. Dubto que puguis amb mi.

―Tens raó. Jo tampoc sé si podràs aguantar-me. Fem el que dius. ―vaig dir amb un ampli somriure, acaba de veure una sortida amb honor a la meva derrota, jo també sóc una persona exigent i complicada. I si no ens avenim, com quedaria ell a la universitat? Vaig desitjar-lo intensament, volia fer passar aquest temps de relació secreta tan de pressa com pogués. Desitjava anar al llit amb ell. Podria ser després de dinar? No li vaig dir res del que em passava pel cap. Vaig callar perquè va tornar el cambrer amb els nostres plats reescalfats i vam devorar-los amb gana i sense dir quasi res Comentant que teníem gana i que el menjar era bo. Després vam fer el cafè.

―Vols fer la migdiada a casa meva? ―em va preguntar en un to una mica desvergonyit que ja insinuava que no hi aniríem a dormir. Vaig acceptar amb el cap i no vaig poder evitar el somriure, m'havia endevinat el pensament.

―Estava esperant que m'ho proposessis i començava a témer que no ho fessis ―i vaig riure per segona vegada, ara de felicitat.

I va ser el meu tercer xicot. Ara ja han passat uns quants anys, jo ja he passat dels quaranta i la nostra relació és coneguda per tothom, fins i tot ens hem casat. I encara no m'he cansat d'admirar i estimar la seva intel·ligència, la seva alegria de viure i tot el que ell és. I després de tants anys encara em resulta atractiu.

Fi.

Suposo que us heu adonat que us he explicat la mateixa història que a la narració que vaig titular "Bellesa", ara explicada per l'altre protagonista de la història, aquell alumne tan bell. Com podeu veure no era un subjecte passiu, ni que tingués dubtes sobre el que volia. Fa temps, en una altra narració que vaig titular "L'ocàs", el protagonista demanava que l'altre protagonista de la història, en Lorenzo, expliqués la seva versió. Allò va ser el que em va donar la idea per fer-ho en aquesta.

Una abraçada.








Inteligencia (y 5)

Alguien inteligente aprende de la experiencia de los demás.
Voltaire, escritor y filósofo francés (1694―1778)

Fuimos a comer a un lugar alejado para evitar encuentros indiscretos. Fuimos por separado. Nos encontramos en la puerta del restaurante para que no nos vieran juntos por el camino y que no se nos añadiera alguien. Yo fui en transporte público, solo. Él, en su coche. Pedimos una mesa, nos sentamos, realizamos el pedido y cuando el camarero se fue él tomó la iniciativa. Para empezar reconoció que estaba enamorado de mí y que entendía que yo lo estaba de él. Asentí con la cabeza. Pero que le parecía un disparate que abandonara el proyecto por esta razón. Que él entendería que yo lo dejara por un trabajo mejor o que me interesara más, pero que la razón fuera estaba enamorado de él no le parecía aceptable.

Le dije que sabía que él no quería liarse con compañeros de trabajo. «Sexo y trabajo son una mezcla explosiva, me has dicho más de una vez» le dije haciendo una imitación de su tono de voz y de su manera de hablar, y con cierta sorna, y añadí «y yo tengo muchísimo más interés en ti que en el trabajo de la universidad.» Entonces pasé al ataque, quería saber qué alternativa quería proponerme y dije: «me has dicho que podíamos encontrar una alternativa. ¿Qué propones?». Esperé con paciencia que se explicara. «Podríamos mantener nuestra relación en secreto...» Empezó a decir. «No, ni hablar» le interrumpí. «Déjame acabar, por favor» pidió.

―De acuerdo continúa. ―cedí a regañadientes. Como podía proponer una relación secreta, ¡una relación de amantes! ¿Qué coño dices? Pensé.

―Decía de mantener nuestra relación en secreto ―Puso su dedo índice en los labios pidiendo silencio para evitar una nueva interrupción― mientras nuestra relación se consolida. Nos desahogamos en todos los sentidos y si después seguimos interesados: luz y taquígrafos. ¿Como lo ves?

Me quedé callado. No me gustaba nada en absoluto mantener la relación en secreto, aunque fuera temporalmente. Él continuó.

―No lo sé. Nunca me había enrollado con un alumno y no sé qué conviene hacer. Todo esto ha ido muy deprisa, demasiado. No tengo nada planeado, estoy improvisando.

―No soy tu alumno ―dije cuando que calló.

―Técnicamente lo eres mientras no acabes el máster. Y si no lo fueras, podemos cambiarlo por, nunca me he liado más con un compañero de trabajo.

Me quedé pensando como rebatir sus argumentos y finalmente le dije:

―Si no lo tienes claro, lo dejamos.

Era mi amenaza, corría el riesgo de que me dijera: «De acuerdo, lo dejamos». Estuvo un rato callado, ¿estaba pensando si quería dejarlo correr? Jo estava acojonado. Aún no habíamos tocado la comida. Levantó la mirada que teniía fija en su plato para mirarme a los ojos y me dijo.

―¡Mira nene! Tú no lo sabes, pero me encadilé de ti antes de conocerte. Me gustó mucho una foto tuya que salió en la web de la universidad. ¿La recuerdas? ―Ya la había olvidado y solté:

―¿Sí? ¡Hostia! ¡No jodas! ¡Aquella foto?

―Todavía tengo una copia en mi portátil.

―Nooo... ―No me lo podía creer. La puta foto le había hecho fijarse en mí.

―¡Claro! ¿La quieres ver? Mañana te la enseño. ¿No te diste cuenta de que no podía sacar mis ojos de ti mientras estabas en clase?

―Me parecía que no me mirabas mucho. Que no me veias.

―¡Coño! ¡Si tenía que hacer grandes esfuerzos para dejar de mirarte!

―Una vez me dijo un compañero que me mirabas más que a nadie, pero entonces yo ya quería más de ti, te quería todo. Y quizá por eso creía que me mirabas poco. ―No estaba siendo muy riguroso, entonces no lo quería en mi cama, entonces solo quería su inteligencia.

―Ya me tienes todo, desde entonces que soy todo tuyo.

―No hagas la pelota, por favor ―volví a hacer una imitación de su tono de voz y de su manera de hablar, no pude evitar ponerme a reír. Los nervios se me estaban comiendo, creo que me reí por los nervios. Me ha pasado otras veces.

―Entonces, ¿crees que tengo alguna duda de mis sentimientos?

―¿Eso quiere decir que dudas de los míos? ―yo empezaba a estar enfadado, donde quería ir a parar aquel hombre.

―Eres muy joven y no sé si una vez me conozcas, podrás aguantarme. Yo soy bastante mayor que tú y estoy cargado de manías. Prefiero que nos conozcamos más antes de lanzar las campanas al vuelo.

―Estoy a punto de cumplir los 24 años. Desde los 20 estoy enamorado de ti. Esto es toda mi vida adulta.

―Preadulta ―el corregí.

―Lo que tú digas ―¡No me toques los cojones con precisiones científicas ahora guapo! Pensé.― ¿Cómo puedes dudar de mis sentimientos? ―dije iniciando un sollozo. Ya no me podía controlar. Estaba viendo la batalla perdida o relación temporalmente secreta o nada. Y yo no me quería quedar sin nada.

nuevo. Le dijimos que sí, que los recalentaran por favor, y que gracias.

―No dudo de lo que sientes. Dudo de que puedas conmigo.

―Tienes razón. Yo tampoco sé si podrás aguantarme. Haremos lo que dices. ―dije con una amplia sonrisa, acaba de ver una salida con honor a mi derrota, yo también soy una persona exigente y complicada. Y si no nos llevamos bien, ¿como quedaría él en de la universidad? Le deseé intensamente, quería hacer pasar aquel tiempo de relación secreta tan deprisa como pudiera. Deseaba ir a la cama con él. ¿Podría ser después de comer? No le dije nada de lo que me pasaba por la cabeza. Callé porque volvió el camarero con nuestros platos recalentados y los devoramos con hambre y sin decir casi nada Comentando que teníamos hambre y que la comida era buena. Después tomamos café.

―¿Quieres hacer la siesta en mi casa? ―me preguntó en un tono algo desvergonzado que ya insinuaba que no iríamos a dormir. Acepté con la cabeza y no pude evitar la sonrisa, me había adivinado el pensamiento.

―Estaba esperando que me lo propusieras y empezaba a temer que no lo hicieras ―y reí por segunda vez, esta vez de felicidad.

Y fue mi tercer novio. Ahora ya han pasado unos cuantos años, yo ya he pasado de los cuarenta y nuestra relación es conocida por todos, incluso nos hemos casado. Y aún no me he cansado de admirar y de amar su inteligencia, su alegría de vivir y todo lo que él es. Y después de tantos años aún me resulta atractivo.

Fi.

Supongo que os habéis dado cuenta de que os he contado la misma historia que en la narración que titulé "Belleza", ahora explicada por el otro protagonista de la historia, aquel alumno tan bello. Como podéis ver no era un sujeto pasivo, ni que tuviera dudas sobre lo que quería. Hace tiempo, en otra narración que titulé "El ocaso", el protagonista pedía que el otro protagonista de la historia, Lorenzo, explicara su versión. Eso fue lo que me dio la idea para hacerlo en esta.

Un abrazo.


2 comentaris:

  1. Jaaaaa... Suponés mal. Al principio, leyendo este posteo me confundió. Esto ya lo había leído! Pero cómo puede ser? Mientras continuaba leyendo, pensé: debo haber tenido una epifanía! O un déjà vu. Que coño estaba pasando?

    Esta confusión, me convencí que se origina porque quiero 'dar misa, tocar las campanas y dirigir la procesión', todo al mismo tiempo. Mis alumnos están haciendo un trabajo práctico evaluatorio en grupo. Y yo mientras tanto estoy leyendo tu blog.

    Pero estos chicos permanentemente se paran de sus lugares y vienen a mi escritorio para hacerme consultas. Y como no quiero que vean las imágenes que ilustran tu posteo, casi permanentemente estoy abriendo y cerrando mi notebook. Y me distraigo. Continuamente me distraigo.

    Y eso hace que no me pueda concentrar ni en la lectura ni en la actividad que estoy evaluando. Pero más en la lectura de tu blog, cuyo contenido está más que interesante. Por eso me asalta la duda, de que ya leí tu post o mejor dicho el contenido de tu post y eso medio que me confunde.

    Me doy cuenta que las cosas que dices en el diálogo, están cambiadas. Pero no me doy cuenta, sino hasta el final, cuando aclarás que es la misma historia que otro posteo con la diferencia que en este, narraste el mismo hecho, desde el punto de vista del 'otro' protagonista.

    Ahí entendí todo aunque lo tuve que volver a releer para entender lo que había estado leyendo y no había comprendido. Con la nueva lectura, igualmente interrumpida casi continuamente, entendí todo. Qué linda historia! La viviré yo alguna vez? Chi lo sa! Besos!

    PD. Definitivamente, soy nieto de gallegos: no puedo subir una escalera y masticar chicle al mismo tiempo... Jaaaaaa...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me encanta que lo disfrutaras, que te dieras cuenta que era un «dejà vu», però cambiado... Pienso que aún cambié poco las cosas porque las memòrias de las personas no son tan exactas como lo es la reproducción de los diálogos de mi texto. No todos memorizamos las mismas cosas de un mismo hecho... Algún día voy a intentar mejorarlo.

      Hay una película genial que vi hace un montón años (un western del que no puedo recordar el título) en la cual se cuenta un mismo hecho ante un sheriff o a un juez (no recuerdo muy bien) desde el punto de vista de cada uno de los protagonistas del mismo. Son cuatro o cinco historias con los mismos personajes, con unos hechos centrales idénticos, pero donde el comportamiento de cada personaje es matizadamente distinto, e incluso radicalmente distinto en alguno de los casos. Eso es lo que en realidad quería conseguir. La próxima vez quizás lo logre.

      Muchas gracias por comentar, aunque fuera de forma tan accidentada.

      Un abrazo.

      Elimina