Avís

Avís
=> Atesa la qualitat de les traduccions que fa Google translate, a partir d'ara publicaré els textos només en català. (Novembre del 2022)

divendres, 1 de novembre del 2013

Ser un geni --- Ser un genio

[Entrada 2]

Ser un geni


Acabo de descobrir que entre Enstein i jo hi ha algunes curioses coincidències. S'explica que al llarg de la seva vida va mantenir correspondència amb diversos nens probablement per la seva passió per jugar y moure's pel desconegut. Entre aquests nens estan els seus propis fills, en certa ocasió va escriure en una carta al seu fill d'onze anys la següent recomanació:
Estic molt content que trobis plaer al piano. Això i la fusteria són, al meu entendre, les millors activitats per a la teva edat, millor fins i tot que el col·legi. Perquè són coses molt apropiades per a una persona jove com tu. Toca al piano principalment el que t'agradi, encara que la professora no t'ho assigni. Aquesta és la millor manera d'aprendre, quan estàs fent alguna cosa amb aquest gaudi que no t'adones que el temps passa. Jo estic de vegades tan abstret en el meu treball que se m'oblida el menjar al migdia...
En el meu cas són adolescents, ja que he tingut unes quantes relacions virtuals amb adolescents i encara tinc. Dic tinc perquè actualment mantinc una relació amb un noi amb qui crec que he arribat a una veritable amistat, almenys això crec. En tot cas quan llegeixis això sabràs que parlo de tu i podràs corregir-me si m'equivoco.

A més, a mi també m'ha passat prou vegades això d'estar tan abstret amb el meu treball que se m'ha oblidat tant l'hora de dinar com alguna reunió i cita importants. Sens dubte un només aprèn amb gust allò que li interessa i ho gaudeix si l'aprenentatge li resulta agradable, no solament el piano, sinó qualsevol cosa.

Sempre satisfà descobrir aquesta coincidència amb una persona tant genial com aquesta encara que això no em dugui a ser un geni.

Una abraçada.






Ser un genio


Acabo de descubrir que entre Enstein y yo hay algunas curiosas coincidencias. Se cuenta que a lo largo de su vida mantuvo correspondencia con varios niños probablemente por su pasión por jugar y moverse en lo desconocido. Entre esos niños están sus propios hijos, en cierta ocasión escribió en una carta a su hijo de once años la siguiente recomendación :
Estoy muy contento de que halles placer en el piano. Eso y la carpintería son, en mi opinión, las mejores actividades para tu edad, mejor incluso que el colegio. Porque son cosas muy apropiadas para una persona joven como tú. Toca al piano principalmente lo que te guste, aunque la profesora no te lo asigne. Esa es la mejor manera de aprender, cuando estás haciendo algo con tal disfrute que no te das cuenta de que el tiempo pasa. Yo estoy a veces tan enfrascado en mi trabajo que se me olvida la comida a mediodía…
En mi caso son adolescentes, ya que de he tenido unas cuantas relaciones virtuales con adolescentes y aun tengo. Digo tengo porque actualmente mantengo una relación con un chico con quien creo que he llegado a una verdadera amistad, al menos eso creo. En todo caso cuando leas esto sabrás que hablo de ti y podrás corregirme si me equivoco.

Además, a mí también me ha pasado bastantes veces eso de estar tan abstraído en mi trabajo que se me ha olvidado tanto la hora de comer como alguna reunión y cita importantes. Sin duda uno sólo aprende con gusto lo que le interesa y lo disfruta si el aprendizaje le resulta agradable, no sólo el piano, sino cualquier cosa.

Siempre satisface descubrir esta coincidencia con una persona tan genial como esta aunque esto no me lleve a ser un genio.

Un abrazo.

14 comentaris:

  1. La verdad es que siempre es reconfortante encontrar coincidencias con gente a la que admiras. Especialmente cuando son cosas muy particulares o especiales, que las siente uno como si fueran una especie de conexión o algo.
    Yo en este caso no es que coincida mucho. He tenido la suerte de conocer personas interesantes de muchas edades, pero la edad de la infancia o la adolescencia en si mismas no me producen una afinidad especial. Casi al contrario, tiendo a sentir que los aňos me van haciendo a las personas más interesantes. Creo que, en general, me gusta el sabor que suele darle a la gente el paso de los aňos.
    Lo que si me pasa también es lo de olvidarme de comer y otras mil cosas por estar concentrado en algo. Me paso la vida pasándome de estación en el metro por ir leyendo un libro :-P . La diferencia es que nunca me pasa por cosas de trabajo :-P

    Abrazos

    PD: Me preguntaste por mi sitio en tumblr y ahí te lo dejo. Es de contenido asiático casi en exclusiva, por lo que difícilmente puede resultar interesante fuera de ese entorno. Curioso si acaso.
    Por cierto, que me gustaría conocer tu blog por allí :-)
    Y ya me despido de verdad, y por un rato, porque me voy fuera casi dos semanas y supongo que estaré desconectado. Cuando vuelva recuperaré el tiempo perdido ;-)

    Más abrazos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Como ya he anunciado yo también voy a estar fuera unos 15 días. Estaré por la América latina en casa de una parte de mi familia que vive allí ahora y no voy a poder comentar mis blogs preferidos.

      No he sabido como acceder a tu blog en "tumblr". El mío no tiene nada, publiqué cuarto fotos hace mucho tiempo i no me he ocupado nunca más de poner nada nuevo. la dirección es http://peace-for-ever.tumblr.com/.

      Creo que tienes razón en que somos los mayores los que, aunque solo sea por acumulación, podemos ser mucho más interesantes, pero muchos son los que han perdido esa curiosidad del niño y el espíritu crítico del adolescente, e incluso muchas veces las ganas de comunicar o discutir sobre lo que el ha ido madurando. Por eso creo que algunos buscamos en ellos lo que escasamente encontramos en nuestros coetáneos.

      Muchas gracias por tu comentario.

      Un abrazo.

      Elimina
    2. Para acceder a mi tumblr tan sólo tienes que dar un click en mi nombre ;-)
      Espero que estés disfruando mucho por las tierras de la América latina. Yo estoy volviendo a la rutina de lo mio por tierras asiáticas, y no veas lo que cuesta..:-P

      Abrazos

      Elimina
    3. Muchas gracias, ya me tienes de seguidor. Seguimos en contacto. Espero que no sea muy duro ese trabajo tuyo.

      Un abrazo más.

      Elimina
  2. (Pd: segon missatge que public, quan envii missatges això no me'ls envia, m'ha tornat a passar)

    Sospit que parles de mi. No sé si pots estar-te referint a altre amic teu i ara estigui jo fent el ridícul creient-me el centre de la teva vida xD, i tu perquè això no fos tan incòmode dius que sóc jo tot i que en realitat és altra persona , xD T'imagines que com de ridícul seria? xD

    Però tot apostant perquè facis referència a mi, Cal que t'informi que per mi si ets un geni, un geni contrari a mi d'una manera intel·ligent (No ets contrari a mi d'una manera total perquè, òbviament, seríem beneits algun dels dos i és clar que no seria precisament jo xDDDDDDD)

    Vull que sàpigues que per mi has estat una influència no només important, sinó indispensable per esdevenir la persona que sóc ara, sospit que mai no podré fer-te veure com d'important has resultat en la meva vida, com t'estim i com de poc m'agradaria que desaparesquessis de la meva vida, és quelcom que no podria suportar.

    I com t'anava dient. Com m'agrada com sóc, i no seria qui sóc ara sense tu, t'estim. Gràcies per ésser allà quan t'he necessitat, gràcies per ser qui probablement me coneix millor de tot el planeta (No tant comprendre'm perquè sóc més complicat que l'Alemany Clàssic xD) i per aguantar les meves bagatel·les.

    T'estim molt, Josep. Mai no ho oblidis^^

    ResponElimina
    Respostes
    1. (Em sap greu que tinguis deficultat amb internet, crec que blog funciona correctament, que el problema és a ca teva y que per tant no hi puc fer res.)

      Clar que parlo de tu, Cony! Com pots dubtar-ho? Ara només caldria que inventéssim les banyes virtuals... Ja sé que a inet hi ha molts enganys i mentides, però t'asseguro (paraula d'honor) que no és el cas.

      Saps que jo també t'estimo molt i crec que ja te'n he donat proves, per això valoro molt saber que tu m'estimes. També has de saber que tu has estat per a mi una gran ajuda, en primer lloc perquè ets actualment el meu únic confident i en segon lloc perquè el teu pensament m'ha fet recuperar això de què un mai pot tancar-se en res, que sempre hi ha camins per caminar.

      Moltes gràcies per tot el m'has dit, em convenia que algú em digues coses com aquestes.

      Una abraçada molt especial.

      Elimina
  3. Me pasa igual, cuando me pongo en algo, pierdo la noción del tiempo.

    Beso :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Eso es que lo vives y pones todo tu ser en ello, que lo disfrutas, y eso es una gran suerte.

      Un abrazo.

      Elimina
  4. Curiosa coincidència, i no tinc cap dubte que Einstein, en el fons de la seva ànima, era un nen que jugava amb la física. I és cert això que quan gaudeixes del que fas desapareix la noció del temps. Recordo que en els meus temps universitaris vaig haver de fer una investigació en arxius antics. Jo arribava just a l'hora que haurien, i immediatament em submergia en les cartes i testaments de segles pretèrits, en què la gent explicava les seves vides amb la seva pròpia mà, i amb la mateixa sensació d'estar viatjant en una nau del temps. Fins que em tocaven per l'espatlla i em deien: "Senyor, ja és l'hora de tancar". "Ja?", I costava tornar al present, hahaha. I així amb moltes altres coses. És l'abstracció del plaer. Una forta abraçada.

    ---

    Curiosa coincidencia, y no me cabe duda que Einstein, en el fondo de su alma, era un niño que jugaba con la física. Y es cierto eso que cuando disfrutas de lo que haces desaparece la noción del tiempo. Recuerdo que en mis tiempos universitarios tuve que hacer una investigación en archivos antiguos. Yo llegaba justo a la hora que habrían, e inmediatamente me sumergía en las cartas y testamentos de siglos pretéritos, en los que la gente contaba sus vidas con su puño y letra, y con la misma sensación de estar viajando en una nave del tiempo. Hasta que me tocaban por la espalda y me decían: "Señor, ya es la hora de cerrar". "¿Ya?", y costaba volver al presente, jajaja. Y así con otras muchas cosas. Es la abstracción del placer. Un fuerte abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja he dit més d'un cop que no he deixat de ser, en determinats aspectes, un adolescent que està jugant amb la informàtica... Hahaha.

      Com he dit a @Mina Treintañera, crec que quan un perd la noció del temps fent una cosa vol dir que n'està gaudint, que ho viu intensament, i em sembla una gran sort, que compartim o hem compartit.

      Moltes gràcies per seguir aquí i molt especialment pel comentari.

      Una abraçada.

      Elimina
  5. Jeje. Veig que no sóc l'únic que t'estima molt, amic!! Això és bo. La gent bona com tu ha de ser coneguda i compartida amb tothom.

    Quant a això de gaudir del que un fa, estic convençut que és l'única manera de viure. La resta és només subsistència.

    Petó enorme (amb el teu suggeriment s'ha solucionat el problema dels enllaços del bloc)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Saps que és un sentiment correspost, que m'agradeu molt i que per això no he volgut abandonar la blogosfera un cop el meu projecte s'havia exhaurit.

      Com ja he dit en els dos comentaris anteriors, quan un perd la noció del temps es que viu el que està fent, que en gaudeix... Clar que tens raó ja que si un no gaudeix de la vida només subsisteix.

      Gracies pel comentari. Per cert m'alegra molt haver pogut resoldre aquest problema estúpid dels enllaços.

      Una abraçada

      Elimina
  6. Yo, no tengo relación con niño alguno jajaja, por lo menos no por correspondencia virtual (tanmpoco física).
    Hace tiempo cuando comenze con el blog, habian bloggers que eran todavía adolescentes y pues si eso cuenta, pues con algunos incluso sigo en contacto no tanto como para llamarlo amistad, estan ahi, a veces charlamos, quizás no me ha interesado mantener tampoco mucho contacto, por que mi vida pirvada a sido absorvente siempre, pero en lo posible suelo resolver alguna duda de alguien menor que busca consejo.

    saludos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Claro cada uno somos como somos y tenemos nuestras singularidades. Lo que que me resultó curioso fue coincidir en esos detalles con ese gran genio.

      Muchas gracias por tu comentario.

      Un abrazo.

      Elimina